Organizacja „GMO Inside” żąda od producentów napojów gazowanych informacji o obecności GMO w ich produktach.
Nie jest sekretem, że słodzone napoje i wysoko przetworzona żywność są na końcu rankingów, jeżeli chodzi o o wybór produktu korzystnego dla zdrowia. Na dodatek amerykańskie koncerny produkujące napoje gazowane Coca-Cola i Pepsi są oskarżane o kolejną szkodliwą praktykę – użycie genetycznie zmodyfikowanych składników w ich produktach.
Kampania „GMO Inside” uświadamiająca konsumentów i wspierająca dążenia do nakazu znakowania żywności z GMO – wzywa Pepsi i Coca-Colę do informowania o zawartości GMO albo do całkowitej rezygnacji z użycia genetycznie zmodyfikowanych składników.
Ważnym wątkiem jest także fakt że Coca – Cola i Pepsi wydała ponad 4,1 milionów dolarów na wstrzymanie etykietowania GMO w USA. Więcej niż 60 krajów na świecie wymaga już etykietowania GMO, jednak USA ciągle nie jest jednym z nich.
Zeszłej jesieni, wyborcy w Kalifornii poszli do urn, aby spróbować stać pierwszym stanem USA z obowiązkiem etykietowania GMO. Mimo wyraźnego żądania konsumentów i opinii publicznej propozycja etykietowania została odrzucona dzięki milionom dolarów wydanych przez największe firmy spożywcze i chemiczne.